Bez kategorii

Fit sałatki

W dzisiejszych czasach ludzie są coraz bardziej świadomi tego, jak ważne jest zdrowe odżywianie. Nie tylko pozwala ono na osiągnięcie wymarzonej sylwetki i rozsądną utratę wagi, ale także sprawia, że organizm lepiej funkcjonuje, a samopoczucie jest lepsze. Myśląc o dbaniu o linię czy odchudzaniu, bardzo często ma się przed oczami obraz sałatki. Co jednak zrobić, by była ona pożywna, niskokaloryczna, a jednocześnie zaspokajała uczucie głodu?

Fit sałata – odpowiednie przygotowanie

Fit sałatka, jak sama nazwa wskazuje, bazuje przede wszystkim na sałacie. Można sięgnąć po jeden z gotowych mixów sałat, by urozmaicić nieco swój posiłek. Ważne jest jednak, by odpowiednio taka sałatę przygotować – po wyciągnięciu z paczki wymyć ją i porwać na części, a potem dać jej chwilę odpocząć, dzięki czemu będzie miała lepszy, bardziej intensywny smak.

Niskokaloryczny sos ma znaczenie

Wiele osób zapomina, że fit sałatka to nie tylko sama sałata i pokrojone warzywa wymieszane w jednej misce czy pojemniku. Trzeba jeszcze w jakiś sposób nadać całości smaku i wyrazistości, by jedzenie było przyjemnością, a nie przegryzaniem surowych warzyw bez większego przekonania. Konieczne jest więc zrobienie sosu. W przypadku fit sałatki należy zrezygnować z gotowców i zrobić sos samodzielnie. Możliwości jest wiele – chociażby sporządzenie sosu na bazie oliwy, stworzenie sosu pomidorowego przy wykorzystaniu pomidorów z puszki albo skomponowanie własnego zdrowego sosu w postaci jogurtu naturalnego wymieszanego z przyprawami.

Źródło białka jest niezbędne

Warzywa mają dużo błonnika i mało kalorii, a tym samym świetnie wspomagają odchudzanie. Problem w tym, że tak niskokaloryczny pokarm nie zaspokoi głodu na długo i nie da uczucia satysfakcji. Konieczne więc będzie wzbogacenie fit sałatki o źródło białka. W wegańskiej wersji będą to przede wszystkim strączki – ciecierzyca czy fasola albo też tofu. Wegetariańskie źródło białka to z kolei mozzarella czy feta. W przypadku miłośników mięsa świetnie sprawdzi się natomiast kurczak czy indyk, które mają mało kalorii, za to świetnie uzupełniają zapotrzebowanie na białko.

Dodatki nadające smaku

Sałatce można też dodać niepowtarzalnego charakteru, sięgając po rozmaite dodatki. Miłośnicy ciekawych połączeń smakowych mogą dodać do warzyw coś na słodko – na przykład granat czy suszoną żurawinę. Do wielu sałatek będą też pasować orzechy włoskie, które nie tylko sprawią, że sałatka zyska kolejne wartościowe składniki, ale też przyjemnie będą chrupać w buzi, dostarczając jeszcze więcej satysfakcji z jedzenia.